חדשות

טיפול ייחודי ב"זיו": צריבת תאים סרטניים בעמוד השדרה

שיטה זעיר פולשנית חדשנית לצריבת גידולים סרטניים בעמוד השדרה מונעת ניתוח מורכב וסיבוכים | מתאימה למקרים שבהם כימותרפיה והקרנות אינן מועילות לעצירה או לצמצום הגידול

ד"ר אלכסי פופוב, מנהל מרפאת כאב ומנתח עמוד שדרה ב"זיו". "טיפול מדויק שמאפשר התאמה למגוון מקרים ומטופלים". צילום דוברות ביה"ח

במרכז הרפואי זיו בצפת מדווחים על שימוש בשיטה זעיר פולשנית חדשנית לצריבת גידולים סרטניים בעמוד השדרה, המונעת ניתוח גדול שעלול לגרום לסיבוכים רבים. בהליך מוחדרת  לתוך עמוד השדרה מחט מיוחדת אשר צורבת וממיתה את התאים הסרטניים.

ד''ר אלכסי פופוב, אורתופד, מנהל מרפאת כאב ומנתח עמוד שדרה ב"זיו", שהתמחה בביצוע ההליך הייחודי, מסביר כי השיטה מתאימה למקרים מורכבים עם גרורות סרטניות בתוך עמוד השדרה שכימותרפיה והקרנות אינן מועילות לעצירה או לצמצום הגידול. ד"ר פופוב התמחה בשיטה אצל ד"ר פוסצדו קלאודיו (Pusceddu) האיטלקי, מומחה לרדיולוגיה פולשנית.

לדבריו, "מדובר בהליך טכני שבו מוחדרת מחט מיוחדת (star tumor ablation system) בתוך פתח זעיר של 3 מ"מ אל החוליה הנגועה בגרורה ואז בתוך אותה מחט נכנס אמצעי אשר מחמם את התאים הסרטניים על ידי גלי רדיו.

"בדרך זו מתאפשר טיפול מדויק שניתן להתאים למגוון מקרים ומטופלים. אם מתעורר צורך, אנו יכולים כחלק מההליך לחזק את החוליות שנפגעו במטרה למנוע קריסה של העצם והחמרה של המצב. כמובן", מוסיף ד"ר פופוב, "האתגר הגדול הוא להגיע בדיוק לאזור הגידול ולא לפגוע בחוט השדרה או בחלקים חיוניים נוספים".

המטופל האחרון שעבר את ההליך הוא קשיש בן 85 שסבל ממספר גידולים. הניתוח ארך מעט יותר משעה והוכתר בהצלחה - המטופל שוחרר למחרת לביתו. לדברי ד"ר פופוב, מדובר במקרה שלישי בלבד שנערך בישראל ובמרכז הרפואי זיו.

נושאים קשורים:  ד''ר אלכסי פופוב,  גרורות בעמוד השדרה,  גידולי עמוד שדרה,  חדשות,  בית החולים זיו,  ניתוחי עמוד שדרה
תגובות