קורונה בישראל

האחיות בקהילה עדיין לא קיבלו הנחיות למבצע הבדיקות הסרולוגיות הארצי

במבצע כלל ארצי, שיחל בשבוע הבא במרפאות קופות החולים, ייבדקו 70 אלף אזרחים ובהמשך יגדל מספר הבדיקות | שר הבריאות: "כך נוכל להתמודד טוב יותר עם גל קורונה חדש אם חלילה יפרוץ"

בדיקת דם, בדיקה סרולוגית. אילוסטרציה

המבצע הארצי לנטילת בדיקות הסרולוגיה יחל בשבוע הבא והוא יבוצע במרפאות קופות החולים. התכנית היא ליטול אותן מ-70 אלף נבדקים ובהמשך יש כוונה להרחיבן לעוד כמה עשרות אלפי אזרחים כחלק מבדיקות הדם השגרתיות שהם מבצעים במרפאות.

אתמול (ד') נעשו כמה אלפי בדיקות סרולוגיות בבני ברק באמצעות מד"א. אלא שהבוקר, כאשר מבוטחי קופות שונות ניסו לברר עניין זה אצל האחיות במרפאות הקהילה, נענו שעדיין לא הגיעו הנחיות ביצוע.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר לקראת תחילת המבצע: ״הבדיקות הסרולוגיות הן כלי חשוב נוסף שיאפשר לנו לקבל תמונת מודיעין טובה יותר על מוקדי הקורונה בישראל. כך נוכל להתמודד טוב יותר עם גל נוסף, אם חלילה יתפרץ". השר הודה לקופות החולים ש"נרתמו למשימה הלאומית ואני בטוח שהן יבצעו אותה בצורה יעילה כפי שהן כבר מורגלות בבדיקות אחרות".

המנכ"ל היוצא של משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, שאמור לבצע תקופת חפיפה עם פרופ' חזי לוי, המנכ"ל החדש בו בחר השר, הוסיף: ״הכוח היחסי של ישראל בתחום הרפואה הקהילתית היה ונשאר בקופות החולים. הן בעלות הפריסה הגיאוגרפית הטובה ביותר; יש להן את היכולת הטובה ביותר לבצע סקרים ומדגמים רפואיים ממין זה. הבדיקות שהן יעשו ישמשו אותנו כמדינה ואת העולם כולו בהתמודדות עם המחלה".

פרופ׳ סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור, שאמרה אתמול בכמה ראיונות לערוצי הטלוויזיה כי "הרושם המתקבל בימים האחרונים שאנחנו כנראה על סף גל חדש וחזרת המחלה", אמרה בהתייחסותה למבצע הבדיקות הסרולוגיות: "מטרתן לשקף הימצאות נוגדנים לנגיף הקורונה אצל כל מי שייבדק וכך לתת תמונה על מצב החשיפה למחלה בקרב האוכלוסיה".

נושאים קשורים:  בדיקות סרולוגיות,  מבצע ארצי,  יולי אדלשטיין,  חדשות,  קופות החולים,  בדיקות דם,  קורונה,  בדיקת קורונה,  מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב
תגובות