קורונה בישראל

רופאי בריאות הציבור מתנגדים לניהול משבר הקורונה על ידי אמ"ן

באיגוד מתריעים: מדובר ב"גוף לא מקצועי באפידמיולוגיה, שמתנהל בחוסר שקיפות ומגדיר ערים אדומות במנותק מרופאי בריאות הציבור"

בדיקת חום לאזרחים. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית ממשיך להתנגד למעורבות צה"ל במשבר הקורונה והבוקר (ה') הפיץ האיגוד לתקשורת הודעה בה נאמר: "לצערנו, נמשכת התופעה של הובלת ניהול משבר הקורונה על ידי גורמים לא מקצועיים באפידמיולוגיה ובבריאות הציבור, גם בשלב שבו התחלואה ירדה אך לא נעלמה. גוף אמנ"י המתנהל בחוסר שקיפות, מגדיר 'ערים אדומות' במנותק מרופאי בריאות הציבור במשרד הבריאות, להם האחריות וגם הניסיון בהגנה על בריאות הציבור במחוזות ובנפות".

לדברי רופאי בריאות הציבור יש להפיק בדחיפות את הלקחים מהגל הראשון של הקורונה ולהתבסס על המומחיות של אנשי המקצוע בשטח, בקבלת החלטות מותאמת מקומית ואפילו ברמה שכונתית, על בסיס נתונים ובשקיפות.

"המכלול" - הגוף נגדו יצא האיגוד הוא מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה הפועל בתוך אגף המודיעין (אמ"ן) - הוקם בשיתוף גורמי רפואה, אקדמיה, מערכת הביטחון ומשרד הבריאות ומפרסם מדי יום מסמך המאגד נתונים הנוגעים לתחלואה בקורונה בארץ ועל מספר הבדיקות וכן מציין מוקדי סיכון באזורים השונים.

פרופ' חגי לוין, יו"ר האיגוד, אמר: "הדרך הטובה ביותר להתמודד עם מגיפת הקורונה בכל שלביה היא באמצעות מקצוענות בכל התחומים. הסתייעות בגורמים חיצוניים למערכת הבריאות מבורכת, אך חייבת להיעשות תחת אחריות ובתיאום עם אנשי המקצוע בבריאות הציבור ובאפידמיולוגיה. אחרת, גישה טכנית לא מקצועית הפועלת בחוסר שקיפות ובמנותק מאנשי המקצוע בשטח, עלולה להוביל לבלבול הציבור ולנקיטת מדיניות לא נכונה".

על פי הנתונים האחרונים שפרסם מרכז המידע אתמול, יש עתה 2,812 חולים פעילים בישראל. עד כה נפטרו -279 חולים ו-13,574 החלימו. ביממה שלפני פרסום המסמך הזה התגלו 16 חולים חדשים.  48 מהחולים הם במצב קשה, 40 מונשמים. "האזורים האדומים" הם ראש העין, ירושלים, בני ברק, רמלה, רחובות וחורה.

הדו"ח היומי של משרד הבריאות, שמעתה מתפרסם רק פעם ביום, בערב (בעוד שבמהלך המגיפה פורסמו עדכונים יומיים תכופים יותר), ציין שעתה מאושפזים בבתי החולים רק 142 חולים וכן ששלשום בוצעו 6,938 בדיקות. מניין אנשי מערכת הבריאות שעודם בבידוד עומד עתה על 137, ביניהם 29 רופאים ורופאות, עשרה מכלל המבודדים הללו הם מבית החולים "הדסה" בירושלים.

נושאים קשורים:  איגוד רופאי בריאות הציבור,  מגיפת הקורונה,  אמ"ן,  המכלול,  קורונה,  אפידמיולוגיה,  פרופ' חגי לוין,  חדשות
תגובות
22.05.2020, 10:53

איגוד רופאי בריאות הציבור הוא גוף מקצועי, הוא עוד פחות אופרטיבי ממשרד הבריאות שהוכיח יכולות בינוניות. אין לו גם ניסיון בניהול מגיפות היות ולא פרצה מגיפה דמויית הCOVID 19 בעשורים האחרונים. ועדיין, עדיין הוא גוף מייעץ שחייבים להקשיב לו. ניהול משבר הקורונה על ידי הצבא ומשרד הבטחון המתוקצבים פי מאות ואלפים, שימוש באמ"ן שתפקידיו שונים בתכלית הוא אסון מבחינה דמוקרטית וסכנותיו תהומיות. העם היושב בציון מוכן למקור את חירותו בשל פחדים וגרוע מכך, בשל הפחדות יזומות.

22.05.2020, 12:33

לאור הביצועים המופלאים של צהל ואמן לא ניתן לסמוך עליהם בכלום
נותנים עבודה לקצינים בכירים ומיותרים בדימוס שאין להם שמץ בניהול-באזרחות לא נובחים פקודות ומנהלים דיונים עקרים בשעות הקטנות של הלילה
שיטפחו את גינותיהם בבתים הנהדרים שקיבלו חצי חינם יחד עם הפנסיות השערוריתיות מגיל צעיר

אנונימי/ת
22.05.2020, 16:46

עם כל הכבוד לרופאי בריאות הציבור , הרצון להראות כאילו שלהם יש תשובות מקצועיות טובות מאלו שניתנו במשרד הבריאות מנותק מהמציאות. בכל העולם !! לאף אחד אין תשובה שהינה ברת קיימא אפילו היום.
אם כן מדוע להשתמש באמ"ן או בצה"ל?
פשוט מאד היכולת האירגונית של משרד הבריאות, כמו של מרבית האירגונים האזרחיים, עלובה.
לכן, ברירת המחדל היא להשתמש בצבא שיכולותיו האירגוניות מעט טובות יותר ( נכון שהן רחוקות מאידיאליות).

אנונימי/ת
24.05.2020, 09:32

ראיתי את העבודה מבפנים ואיכות העבודה מדאיגה ביותר. חוסר מקצועיות קשה ביותר.